Δελτίο τύπου 18-11-2020
Με αφορμή τις καταγγελίες που δέχεται αυτές τις ημέρες η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από εκνευρισμένους καταναλωτές, ότι δέχονται τηλεφωνήματα από το πουθενά, από άγνωστα άτομα,που θέλουν να τους προωθήσουν διάφορα προϊόντα και προς αποφυγή αυτών των τηλεφωνημάτων, η Ένωση συμβουλεύει:
Οι Συμβουλές της:
Η χρήση των υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών προστατεύεται από το απόρρητο των τηλεπικοινωνιών, το οποίο αίρεται μόνο στις περιπτώσεις που ορίζει το Σύνταγμα (α.19). Στα πλαίσια της συνταγματικής προστασίας, απαγορεύεται:
- η ακρόαση
- η υποκλοπή
- η αποθήκευση
- άλλο είδος παρακολούθησης
Επιτρέπεται η καταγραφή συνομιλιών ως αποδεικτικά στοιχεία εμπορικής συναλλαγής, πάντα, όμως , με την προηγούμενη ενημέρωση και συγκατάθεση των μερών.
Ο φορέας παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών πρέπει να μπορεί να εμποδίσει την επιλογή απόκρυψης ταυτότητας προκειμένου:
- για τον εντοπισμό κακόβουλων ή ενοχλητικών κλήσεων με αίτηση του καλούμενου συνδρομητή
- για κλήσεις άμεσης επέμβασης προς αρμόδιες δημόσιες υπηρεσίε
Ο συνδρομητής καταναλωτης δικαιούται να δηλώσει ότι δεν επιθυμεί να δέχεται αυτόματες κλήσεις για εμπορική προώθηση προϊόντων για τον σκοπό αυτό γίνεται δωρεάν καταχώρηση σε ειδικό κατάλογο συνδρομητών.
Τα στοιχεία επαφής ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών, χωρίς την συγκατάθεση του δέκτη, εφόσον όμως του δίνεται η δυνατότητα με εύκολο τρόπο και δωρεάν να ζητήσει να παύσει η χρήση των ηλεκτρονικών του στοιχείων για εμπορικούς σκοπούς και με την προϋπόθεση ότι προκύπτει σαφώς η ταυτότητα του αποστολέα.
Ταυτόχρονα, oι φορείς παροχής υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών, οφείλουν να λαμβάνουν τεχνικά και οργανωτικά μέτρα τα οποία να εγγυώνται επίπεδο ασφαλείας ανάλογο προς τον υπάρχοντα κίνδυνο. Σε περίπτωση παράβασης των νόμων για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και το απόρρητο των επικοινωνιών, ο παραβάτης διώκεται ποινικά, ενώ έχει και αστική ευθύνη για πλήρη αποζημίωση του ζημιωθέντα και χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.
Τέλος, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί τους καταναλωτές, λόγω.οτι έχουν αυξηθεί τα τηλεφωνήματα, λογω lockdown και θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο λόγω black Friday, να κρατήσουν την πρέπουσα ψυχραιμία τους, μιλώντας ευγενικά στους καλούντες και σε περίπτωση που θίγονται τα δικαιώματα τους να το καταγγέλλουν στο email epkxan@gmail.com της Ένωσης
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελακη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου