Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013

ΠΟΜΕΚ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΝΟΙΚΟΚΥΡΙΑ


ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
Αναγνωρισμένη Ομοσπονδία Καταναλωτών με απόφαση Πρωτοδικείου Αθηνών 771/31-10-2008 & εγγεγραμμένη στο Συγκεντρωτικό Μητρώο E. Κ. του ΥΠ.ΑΝ με α/α 2/03-03-09 σύμφωνα με το Ν. 2251/94 όπως ισχύει.
Στουρνάρη 17, 10683 Αθήνα, Τηλέφωνα: 211 8007041, 210 3304444, Fax: 211 8007041
URL: www.pomek.gr, e-mail: info@pomek.gr
                                                                                                                                              Δ.Τ.11.14-03-2013
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

15η Μάρτη Παγκόσμια Μέρα Καταναλωτή ...και η ακρίβεια και η υπερχρέωση καλά κρατούν…
 - Στατιστικά στοιχεία των Ε.Κ. μελών της ΠΟΜΕΚ «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό από την εφαρμογή του Ν. 3869/10.
- Ανάπτυξη δικτύου παροχής συμβουλευτικής και άλλης υποστήριξης σε   υπερχρεωμένους  οφειλέτες σε συνεργασία με τη Περιφέρεια
-  Προτάσεις της Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» για ανακούφιση των υπερχρεωμένων καταναλωτών.
Η 15η του Μάρτη Παγκόσμια Ημέρα  Καταναλωτή φέτος περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά βρίσκει τη χώρα μας αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα στη δίνη που δημιούργησε η πρωτόγνωρη και πρωτοφανής χρηματοπιστωτική κρίση. Σε ένα κλίμα ιδιαίτερα δυσμενές παγκόσμια για τον καταναλωτή με την κρίση να έχει περάσει στην πραγματική οικονομία, και το χειρότερο είναι ότι οι συνέπειες είναι μη προβλέψιμες και δύσκολα αναστρέψιμες, διότι δεν είναι  μόνο οικονομικές αλλά κοινωνικές και πολιτιστικές και κυρίως υπάρχει κρίση θεσμών και αξιών.

Στη χώρα μας, οι διαστάσεις της κρίσης στην πραγματική οικονομία αποτυπώνονται με την εκτόξευση των τιμών στα ύψη ιδίως  στα καύσιμα, στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας αλλά και στα βασικά προϊόντα διατροφής, που θα ανάμενε κανείς σημαντική μείωση και αντί αυτού η ακρίβεια καλά κρατεί… Τούτο οφείλεται σε ενδογενείς παράγοντες και ιδίως  στις στρεβλώσεις της ελληνικής αγοράς, στην ανεπάρκεια των  εποπτικών μηχανισμών ελέγχου από το κράτος σε σχέση με την αισχροκέρδεια και τα ολιγοπώλια,  στην μη εφαρμογή της νομοθεσίας και συνάμα στην απληστία, ατιμωρησία και απουσία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης από τις επιχειρήσεις και τέλος στην έλλειψη καταναλωτικής  παιδείας.
                     
         
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης, που βιώνει η  χώρα μας  τα τελευταία τέσσερα έτη, είναι να έχει  επιδεινωθεί τραγικά η κατάσταση  των νοικοκυριών δεδομένου ότι:
Ø      η οικονομία έχει συρρικνωθεί περισσότερο από 20%
Ø      η ανεργία καλπάζει με ραγδαίους ρυθμούς και έχει εκτοξευθεί στο 24,8% (1.230.918 άνεργοι το 3ο τρίμηνο του 2012*),
Ø      η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί δραματικά. Οι οικογενειακοί προϋπολογισμοί έχουν ανατραπεί λόγω της μείωσης των εισοδημάτων με βασικό μισθό στα 586,06€ ( -22% σε σχέση με το 2011**) και της ανεργίας, οι δαπάνες για πρόνοια  περικόπτονται ή δοκιμάζονται.
Ø      η φτώχεια και η εξαθλίωση των νοικοκυριών κλιμακώνονται επικίνδυνα. Το επίπεδο διαβίωσης των νοικοκυριών συνεχώς υποχωρεί, και ήδη ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας ζει κάτω από τα όρια της φτώχιας ή απειλείται πλέον άμεσα από αυτή (31% το 2011**).
Ø      η ακρίβεια εν μέσω βαθειάς οικονομικής ύφεσης, και παρά τη σημαντικά μειωμένη ζήτηση,  μαστίζει τα νοικοκυριά
Ø      τα δικαιώματα των καταναλωτών καταστρατηγούνται ολοένα και περισσότερο
Ø      η ποιότητα, ασφάλεια των προϊόντων και υπηρεσιών  υποβαθμίζονται
Ø      το πρόβλημα της υπερχρέωσης  των νοικοκυριών υπερβαίνει εκείνο που προκλήθηκε από τις συνθήκες της στρεβλής και ασύδοτης πιστωτικής επέκτασης και προσλαμβάνει πλέον εκρηκτικές διαστάσεις (107.221 εκατ. € συνολικές οφειλές σε στεγαστικά και καταναλωτική πίστη, τον Οκτώβριο του 2012**)

 *Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ. «Έρευνα Εργατικού Δυναμικού: Γ’ Τρίμηνο του 2012»
**Πηγή: Τράπεζα της Ελλάδος «Στατιστικό Δελτίο Οικονομικής Συγκυρίας», Τεύχος 147 Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2012

Η Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» θεωρεί ότι περισσότερο από ποτέ είναι επιτακτική η ανάγκη οι καταναλωτές να πλαισιώσουμε τις Ενώσεις Καταναλωτών, ώστε μέσα από τις συλλογικές διεκδικήσεις και συνέργειες, να αναπτύξουμε την αλληλεγγύη, την κοινωνική ευαισθησία και όλοι μαζί να διασφαλίσουμε την κοινωνική συνοχή.

Αλλά και η  πολιτεία, έχει υποχρέωση να  ακούει  με περισσότερη προσοχή  τις Ενώσεις Καταναλωτών… είναι οι φορείς της κοινωνίας των πολιτών, που βρίσκονται κοντά στον καταναλωτή, ζουν τις δυσκολίες και τα προβλήματά του, γι’ αυτό είναι ο καλύτερος, αμφίδρομος, αγωγός πληροφόρησης, συμβούλευσης, θωράκισης και προστασίας  των δικαιωμάτων και οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών.  


Προτάσεις της Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» για την ανακούφιση
των υπερχρεωμένων καταναλωτών

1.      Τροποποιήσεις –βελτιώσεις  του ν. 3869/2010 και ειδικότερα:
1.1.           Ενίσχυση της διαδικασίας εξωδικαστικού συμβιβασμού, ώστε να παράγει αποτελέσματα
1.2.           Επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του ποσού για την προστασία της κύριας κατοικίας
1.3.           Συμψηφισμός των καταβολών που γίνονται μετά την κατάθεση  της αίτησης ενώπιον του Ειρηνοδικείου
1.4.           Αυτόματη αναστολή των καταδιωκτικών μέτρων
1.5.           Ένταξη στο Ν. 3869/2010  των εμπόρων και μικροεπιχειρηματιών
2.     Διαγραφή υπό προϋποθέσεις καταναλωτικών δανείων
3.     Διαγραφή των ενυπόθηκων χρεών κατά το μέρος που υπερβαίνουν την αξία της κατοικίας
4.     Ρυθμίσεις για ανέργους (άτοκη περίοδος χάριτος)
5.     Δίκτυο παροχής συμβουλευτικής και άλλης υποστήριξης σε υπερχρεωμένους  οφειλέτες σε συνεργασία με τους Δήμους και την Περιφέρεια
6.     Συμμετοχή των καταναλωτών στη συζήτηση των πολιτικών ρύθμισης των χρεών

Για περισσότερες πληροφορίες:
Ονοματεπώνυμο
Θέση
Τηλέφωνο
Μάρα Τουσμάνη
Γραμματεία
211 8007041,
210 3304444 (εσωτ.110)
Παναγιώτα Καλαποθαράκου
Πρόεδρος
6974 779580
Κωνσταντίνος Διάκος
Αντιπρόεδρος
6972 223030
Βασιλική Τσέκερη
Γενική Γραμματέας
6936 922852
Email: info@pomek.gr - Ιστοσελίδα: www.pomek.gr

                                                                                                  Αθήνα, 14 Μαρτίου 2013

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Επισυνάπτουμε αποτελέσματα/στοιχεία  από την διαχείριση του νόμου «για την ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων καταναλωτών» στον εξωδικαστικό συμβιβασμό.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ Ν.3869/10
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ

ΤΗΛΕΦΩΝΙΚΕΣ ΚΛΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΕΤΟΣ (περίπου)
100.000

ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΑΚΙΝΗΤΟ
70%
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΑΚΙΝΗΤΟ
30%







01/09/2010-31/12/2012
ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΑ
ΜΕΛΗ
ΑΙΤΗΣΕΙΣ
ΕΝΩΣΕΙΣ-ΜΕΛΗ Π.ΟΜ.Ε.Κ. *
12.501
44.551
                  
   
                                                                                                                   
Μέσος όρος 3,56 αιτήματα ανά μέλος


Εκτιμούμε ότι οι Αιτήσεις Εξωδικαστικού συμβιβασμού σε όλη την επικράτεια από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς υπερβαίνουν τις 60.000.


     * Οι 7 από τις 15 Ενώσεις-μέλη της Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» που έχουν διαχειριστεί υποθέσεις εξωδικαστικού συμβιβασμού του Ν.3869/10 κατά το διάστημα 01/09/2010-31/12/2012:
  1. Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ
  2. ΝΕΟ ΙΝ.ΚΑ
  3. ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΛΕΣΒΟΥ
  4. ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΗΠΕΙΡΟΥ
  5. ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΕΡΡΩΝ
  6. ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ
  7. ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ





ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ







ΑΠΟ 01/09/2010 ΕΩΣ 31/12/2012


















ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
ΕΚΠΟΙΖΩ
ΕΝ.ΚΑ.Λ.
ΙΝΠΚΑ ΗΠΕΙΡΟΥ
Ε.Π.ΚΑ.Σ.
ΕΝ.Κ.ΚΑ
NEΟ ΙΝΚΑ
ΕΝΚΗ ΚΡΗΤΗΣ
ΣΥΝΟΛΟ
ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ
ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΣΤΑΛΘΗΚΑΝ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ
9.502
150
74
405
825
1.028
517


12.501
ΣΥΝΟΛΟ ΣΤΑΛΘΕΝΤΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΣΕ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
32.380
296
196
1.710
4.320
4.400
1249
44.551
ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΜΕ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ ΕΞΩΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ**
0
0
1
0
0
0
0
1








ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ
ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΟΣΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΑΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ
821*

58
250*
143
250*
458
1980
ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ, ΠΟΣΕΣ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΙΚΑΣΤΕΙ
85

8
35*
74
50*
67
319
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΠΟΣΕΣ ΕΙΧΑΝ ΘΕΤΙΚΗ ΕΚΒΑΣΗ
47

7
20*
25
48*
52
199
ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΚΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΠΟΣΕΣ ΕΙΧΑΝ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΕΚΒΑΣΗ
20

1
15*
0
1*
6
43
ΠΟΣΕΣ ΑΠΟΡΡΙΦΘΗΚΑΝ
22

0
15*
7
1*
9
54

*Κατ’ εκτίμηση από πληροφόρηση που έχει η ένωση
** Έχουν επιτευχθεί εξωδικαστικά περίπου 200 συμβιβασμοί, αλλά όχι με τις προϋποθέσεις που απαιτεί ο Νόμος.

Στο σύνολο των καταναλωτών που διαχειρίζονται οι ενώσεις μέλη της Π.ΟΜ.Ε.Κ. «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» υπολογίζουμε ότι ένα ποσοστό της τάξεως του 35% είναι άνεργοι (δεν υπολογίζονται ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν εργάζονται).

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ
(01/01/2011- 31/12/2012)

ΕΙΡΗΝΟΔΙΚΕΙΟ

ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ
ΕΚΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
ΔΕΚΤΕΣ
ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΕΣ
ΑΘΗΝΑ
  9.335

851
469
382
ΥΠ. ΕΛΛΑΔΑ
25.596




ΣΥΝΟΛΟ
34.931





  • Πραγματοποιήθηκε 1 Δικαστικός Συμβιβασμός
  • Επικυρώθηκαν 2 Εξωδικαστικοί Συμβιβασμοί     
Στοιχεία  Ειρηνοδικείου Αθηνών

Δεν υπάρχουν σχόλια: