Δευτέρα 19 Μαρτίου 2012

Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. - ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ APPLE ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ

Dt. 707.19-3-2012
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΝΩΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΖΗΤΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ APPLE ΝΑ ΣΕΒΕΤΑΙ ΚΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΟ ΝΟΜΟ
Η APPLE ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΠΛΑΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΩΛΗΣΗ
H Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., μαζί με καταναλωτικές οργανώσεις σε δέκα ακόμα ευρωπαϊκά κράτη, καλούν σήμερα την παγκοσμίου εμβέλειας εταιρεία APPLE να σταματήσει τις παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές που ακολουθεί σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών στη νόμιμη εγγύηση μετά την αγορά των προϊόντων της.
Η Apple, μέσω των γενικών όρων στους οποίους παραπέμπονται οι καταναλωτές στην ιστοσελίδα της, δηλώνει ότι τα προϊόντα της συνοδεύονται με ενός έτους εγγύηση του κατασκευαστή χωρίς να αναφέρει ότι δυνάμει του ευρωπαϊκού δικαίου, οι καταναλωτές δικαιούνται μια ελάχιστη εγγύηση δύο ετών. Κατά δεύτερον, η Apple προσφέρει, με επιπλέον τίμημα, το λεγόμενο «Πρόγραμμα Προστασίας AppleCare» (AppleCare Protection Plan), το οποίο επεκτείνει αυτήν την εγγύηση του ενός έτους σε δύο ή τρία χρόνια, αναλόγως του προϊόντος. Με άλλα λόγια, οι καταναλωτές καλούνται να καταβάλουν ένα σημαντικό χρηματικό ποσό για ένα προϊόν (εγγύηση) το οποίο εν μέρει επικαλύπτει ό, τι οι καταναλωτές δικαιούνται εκ του νόμου να ζητήσουν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος (για παράδειγμα επισκευή ή αντικατάσταση).
Με την παραπάνω πρακτική, η εντύπωση που δημιουργείται στον καταναλωτή είναι ότι τα προϊόντα της Apple καλύπτονται μόνο με εγγύηση ενός έτους, όταν στην πραγματικότητα η ευρωπαϊκή νομοθεσία, και φυσικά και η ελληνική, απαιτεί την ύπαρξη μιας ελάχιστης δωρεάν για τους καταναλωτές εγγύησης δύο ετών για όλα τα προϊόντα που διακινούνται και διατίθενται στην Ευρώπη. Η Apple επιδεινώνει αυτήν την αθέμιτη και άδικη εμπορική πρακτική πουλώντας ακριβά το λεγόμενο «Πρόγραμμα Προστασίας AppleCare» δύο ή τριών ετών ανάλογα με το προϊόν, εκμεταλλευόμενη τις ψευδείς εντυπώσεις που δημιουργεί στον καταναλωτή σε σχέση με τη νόμιμη εγγύηση των προϊόντων.
Για την πρακτική αυτή, μετά από καταγγελίες καταναλωτών, η ιταλική καταναλωτική οργάνωση Altroconsumo προσέφυγε στην Ιταλική Αρχή Ανταγωνισμού, η οποία επέβαλε στην Apple τον Ιανουάριο 2012 πρόστιμο 900 εκατομμυρίων €, ενώ η υπόθεση δικάζεται σε δεύτερο βαθμό ενώπιον των ιταλικών δικαστηρίων μεθαύριο 21 Μαρτίου.
Πολλές καταναλωτικές οργανώσεις, μεταξύ των οποίων και η Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ., διαπίστωσαν ότι η Apple χρησιμοποιεί τις ίδιες πρακτικές στις χώρες τους και συγκεκριμένα στις σχετικές ιστοσελίδες και καλούν την Apple να σταματήσει αυτήν την καταχρηστική συμπεριφορά και να συμμορφωθεί προς το ευρωπαϊκό επίπεδο προστασίας του καταναλωτή.
Η διευθύντρια της νομικής υπηρεσίας της Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. Παναγιώτα Καλαποθαράκου δήλωσε :
«Απλά είναι αδιανόητο μια τέτοιου είδους εταιρία παγκοσμίου εμβέλειας με ηγετική θέση στην αγορά και με τέτοιο πλούτο πόρων να μη γνωρίζει τις υποχρεώσεις της, οι οποίες απορρέουν από το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Η πρακτική είναι τόσο συστηματική όσο και εσκεμμένη. Καταναλωτικές οργανώσεις από όλη την Ευρώπη συνεργάζονται και συντονίζουν σήμερα τη δράση τους απαιτώντας η Apple να σταματήσει αμέσως αυτήν την πρακτική».
Για περισσότερες πληροφορίες :
Aθήνα : τηλ. 2103304444, e-mail : info@ekpizo.gr
Θεσσαλονίκη : τηλ. 2310257776, e-mail : ekpizothess@ekpizo.gr
Πάτρα : τηλ. 2610222626, e-mail : ekpizopatras@ekpizo.gr
Ιστοσελίδα : http://www.ekpizo.gr/
Αθήνα, 19 Μαρτίου 2012

Δεν υπάρχουν σχόλια: