Β)Δεν υπογράφουμε
συμβόλαια , χωρίς να μελετήσουμε τους όρους της σύμβασης προσεχτικά Αν
αλλάξουμε γνώμη, είτε πριν αρχίσουμε τις επισκέψεις είτε μετά, τις περισσότερες
φορές, αντιμετωπίζουμε την άρνηση της επιχείρησης να ακυρώσει ή να διακόψει το
συμβόλαιο. Μας δημιουργούν την εντύπωση ότι, από στιγμή που υπογράψαμε ένα
συμβόλαιο, πρέπει να πληρώσουμε, είτε πάρουμε υπηρεσίες, είτε όχι. Και, όμως,
αυτό είναι ψέμα.
|
Επειδή το καλοκαίρι έφτασε, οι καταναλωτές πρέπει να
γνωρίζουμε:
Σύμφωνα με την 29-10-2007, Υπουργική Απόφαση, Ζ1-1262 έχουμε τα παρακάτω
δικαιώματα:
- Στη σύμβαση, η οποία υπογράφεται, ανάμεσα στις μονάδες αδυνατίσματος, στα
γυμναστήρια και στους Καταναλωτές, πρέπει να αναγράφεται το όνομα, η επωνυμία, ο
διακριτικός τίτλος, η πλήρης διεύθυνση, ο Α.Φ.Μ., η αρμόδια Δ.Ο.Υ., ο αριθμός
μητρώου της επιχείρησης, το όνομα αυτού, που υπογράφει τη σύμβαση, από την
πλευρά της επιχείρησης, ο αριθμός αδείας λειτουργίας της επιχείρησης, η
χρονολογία και ο τόπος κατάρτισης της σύμβασης, η αναλυτική περιγραφή των
υπηρεσιών, ο αριθμός και η διάρκεια των συνεδριών, οι δωρεάν υπηρεσίες, ο χρόνος
παροχής των υπηρεσιών, η ολική επιβάρυνση του καταναλωτή, με ανάλυση της αξίας
κάθε υπηρεσίας, οι όροι πληρωμής και το δικαίωμα υπαναχώρησης. Η σύμβαση
πρέπει να συνοδεύεται, από έντυπο υπαναχώρησης.
- Ο καταναλωτής μπορεί να υπαναχωρήσει, αναιτιολόγητα, εντός 30 ημερών,
με την αποστολή γραπτής δήλωσης, προς την επιχείρηση.
- Ο καταναλωτής δικαιούται, οποιαδήποτε στιγμή, κατά τη διάρκεια της σύμβασης,
να καταγγείλει τη σύμβαση. Στην περίπτωση αυτή, γίνεται εκκαθάριση των
υπηρεσιών, που παρασχέθηκαν και αυτών, που υπολείπονται. Επίσης, η επιχείρηση
δικαιούται να παρακρατήσει ένα ποσό μέχρι 2,5% του υπολοίπου της σύμβασης, πέραν
του ποσού, που αντιστοιχεί, στις ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες.
- Τυχόν εκπτώσεις, που συμφωνήθηκαν, κατά τη σύναψη της σύμβασης, εξακολουθούν
να ισχύουν και στην περίπτωση της καταγγελίας και διακοπής της σύμβασης.
- Απαγορεύεται η είσπραξη οποιαδήποτε προκαταβολής, που υπερβαίνει το 2,5% του
συνολικού ποσού της σύμβασης, πριν αρχίσει η εκτέλεση της σύμβασης.
- Εάν η πληρωμή της επιχείρησης γίνεται, με πίστωση, που χορηγείται, από
Τράπεζα, η υπαναχώρηση ή η καταγγελία της σύμβασης συνεπάγεται διακοπή πληρωμών,
για το μέρος των υπηρεσιών, που δεν παρασχέθηκε.
- Η επιχείρηση έχει υποχρέωση να επιστρέψει, εντός των 30 ημερών, τα
αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά ή να απαλλάξει τον Καταναλωτή, από τα ποσά, που
αναλογούν, στο υπόλοιπο της σύμβασης.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, καλεί:
- Τους καταναλωτές, να μην παρασυρόμαστε, από τις προσφορές.
- Τους καταναλωτές, να μην αποδεχόμαστε παραβίαση του νόμου και των
δικαιωμάτων μας και να καταγγέλλουμε τις περιπτώσεις – αυτές.
- Την Πολιτεία να εποπτεύει την αγορά, να συνεχίσει να επιβάλλει κυρώσεις,
ακόμα και κλείσιμο επιχειρήσεων, να δημοσιοποιεί τα ονόματα των ινστιτούτων, που
παρανομούν, ώστε να προστατεύονται οι καταναλωτές.
Για καταγγελίες ή περισσότερες πληροφορίες, ας απευθυνθούμε στην ΄Ενωση
Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης , στα τηλ. 2821092306. 28210 92666 ή στο 1520
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου