Πέμπτη, 5 Σεπτεμβρίου 2013

Ενιαίο σύστημα κοινόχρηστων, δημόσιων ποδηλάτων για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης



5/9/2013
 
Η Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης, μέλος της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατών,
 έχει καταθέσει τις προτάσεις της εδώ και δύο χρόνια στην Ομάδα Εργασίας Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης και  συμμετείχε στη δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Θεσσαλονίκης που υλοποιεί το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (http://www.thita.gov.gr/sites/default/files/Project/Project/svak-thessaloniki.pdf).
Ειδικότερα για το Μέτρο 11 πρότεινε σχετικά με το σύστημα κοινόχρηστων δημοσίων ποδηλάτων, την εφαρμογή ενός ενιαίου συστήματος κοινόχρηστων, δημόσιων ποδηλάτων σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Αν κάθε δήμος έχει την δική του εταιρεία και τους δικούς της σταθμούς, εκτός του ότι τα διαφορετικά συστήματα δεν θα είναι βιώσιμα, το βασικότερο, δεν θα είναι λειτουργικά για τους πολίτες. 


Η απόφαση του Δήμου Θεσσαλονίκης στις 22 Ιουλίου 2013 για το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων και τα χθεσινά εγκαίνια ενός ιδιωτικού σταθμού ενοικίασης ποδηλάτων δείχνουν την προχειρότητα που αντιμετωπίζεται το θέμα της βιώσιμης μετακίνησης και του ποδηλάτου από τους υπεύθυνους. Εκτός από τις ευθύνες της περιφέρειας, ας αναλάβει και ο Δήμος τις δικές του.

 Όπως τόνισε o κορυφαίος αρχιτέκτονας και αστικός σχεδιαστής, Jan Gehl, τον οποίο πρόσφατα υποδέχθηκε ο Δήμαρχος στο Μέγαρο Μουσικής, για την προώθηση της βιώσιμης μετακίνησης και της ποδηλασίας στην πόλη, εκτός από τις υποδομές χρειάζεται η ενημέρωση και η εκπαίδευση των πολιτών. Αν οι υπηρεσίες και οι μηχανικοί του Δήμου δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στους γρήγορους ρυθμούς που απαιτεί το Πράσινο Ταμείο για την εκταμίευση των χρημάτων, δεν χρειάζεται να τα σπαταλούν για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των εταιρειών συστημάτων ενοικίασης που τοποθετούν ποδήλατα σε δήμους όλης της Ελλάδας, χωρίς ποδηλατόδρομους και ποδηλατική παιδεία, χωρίς  σχεδιασμό, έτσι απλά για να έχουμε και εμείς κοινόχρηστα ποδήλατα.

Η σημερινή διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης παρέλαβε ένα πρόχειρο ποδηλατικό δίκτυο που υποχρέωνε τους ποδηλάτες σε συγκρούσεις με πεζούς, με ποδηλατόδρομους πάνω σε πεζοδρόμια και πλατείες. Οι υπάρχοντες ποδηλατόδρομοι αποδείχθηκαν επικίνδυνοι, χωρίς αστυνόμευση, εγκαταλείφθηκαν από τους πολίτες και στη συνέχεια από τον Δήμαρχο ο οποίος πιστεύει ότι θα διώξει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης με τα λόγια ή ότι θα γεμίσουν οι δρόμοι ποδήλατα τώρα που θα ξεκινήσει η χρήση των κοινοχρήστων, δημόσιων ποδηλάτων!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια: