Το είδαμε και αυτό, χιλιάδες Έλληνες δανειολήπτες, να βρίσκονται όχι στα βήματα της ρύθμισης των χρεών τους, βάσει του Ν. 3869/2010, σε κάποια Ελληνική Τράπεζα αλλά στο άγνωστο... , στο έλεος του Θεού και της μοίρας τους, ουσιαστικά σε απόγνωση!
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, ως Κοινωνική Οργάνωση, παρούσα στον νέο εφιάλτη των καταναλωτών, ενημερώνει τους δανειολήπτες, που έχουν κάποιο ληξιπρόθεσμο χρέος σε Ελληνική Τράπεζα, να σπεύσουν έγκαιρα να το ρυθμίσουν μέσω των Φορέων που νομιμοποιούνται στην διαμεσολάβηση για την ρύθμιση (Ένωση Καταναλωτών, δικηγόρο), διότι μπορεί να βρεθούν από την μια στιγμή στην άλλη προ εκπλήξεως δηλαδή να βρεθούν αντιμέτωποι με αλλοδαπές εταιρείες με έδρα το Παρίσι, το Λονδίνο, το Βερολίνο ή ακόμη και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, να διεκδικούν το χρέος, στις οποίες έχει εκχωρηθεί, από τις Ελληνικές Τράπεζες και να μη μπορέσουν να μπουν στην ρύθμιση του Ν. 3869/2010.
Το φαινόμενο αυτό η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, το έχει συναντήσει από ενημέρωση και παράπονα των δανειοληπτών, οι οποίοι πήγαν σε Ελληνικές Τράπεζες , για να αιτήσουν βεβαίωση οφειλών για να μπουν στην ρύθμιση που προσφέρει ο Ν.3869/2010 και εκεί ενημερώθηκαν ότι τα χρέη τους "ταξίδευσαν", δηλ. πουλήθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες του εξωτερικού.
Μπορεί η αγοραπωλησία εμπορευμάτων να είναι νομικά επιτρεπτή, βάσει του Ν.3156/2003, μπορεί οι δανειολήπτες βάσει των ψιλών γραμμάτων που υπήρχαν στις συμβάσεις των Τραπεζών να υπέγραψαν άθελά τους την εκχώρηση του χρέους τους από τις Τράπεζες σε "εταιρείες σύστασης ειδικού σκοπού", όπως αυτές ονομάστηκαν, αλλά είναι ηθικά απαράδεκτη και από την Τράπεζα αλλά και από φορείς της πολιτείας, η υποχρέωση που είχαν να διασφαλίσουν την ενημέρωση των δανειοληπτών και το λέμε αυτό διότι οι καταναλωτές ουδέποτε απευθύνθηκαν σε κάποια αλλοδαπή εταιρεία, να ζητήσουν να δανειστούν χρήματα, αλλά πήγαν στα εγχώρια τραπεζικά καταστήματα ,τα εποπτευόμενα, από τους κανόνες και τους Νόμους του Κράτους.
Σήμερα, οι καταναλωτές έχουν πρόβλημα, αφενός μεν στο σχέδιο ρύθμισης των οφειλών τους γιατί δεν γνωρίζουν το ποσό της οφειλής κατά Κεφάλαιο, τόκους, επιβαρύνσεις, του οφειλομένου ποσού, που έχει εκχωρηθεί στον ξένο ιδιώτη, από τις Τράπεζες, λόγω του ότι αίτηση για βεβαίωση μπορούν να απευθύνουν οι δανειολήπτες μόνο σε Τράπεζες και όχι σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αντιμετωπίζουν και πρόβλημα στην αίτησή τους που θα καταθέσουν ενώπιον του Ειρηνοδίκη, διότι εκεί οφείλουν να βεβαιώσουν όλες τους τις οφειλές, με υπεύθυνη δήλωση, χωρίς καμία απόκρυψη ούτε χρέους, ούτε περιουσιακού στοιχείου, να είναι ειλικρινείς ,καθώς η παράλειψη κάποιου στοιχείου μπορεί να θέσει την αίτησή τους, εκτός συζήτησης ρύθμισης, λόγω μη ειλικρίνειας.
Το σημαντικότερο δε είναι ότι ,οι τράπεζες δεν μεταβιβάζουν μόνο τις δανειακές συμβάσεις στις αλλοδαπές ιδιωτικές εταιρείες διαβιβάζουν και "προσωπικά δεδομένα" και πληροφορίες. Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, αισθανόμενη την πίεση που βρίσκονται χιλιάδες ΄Ελληνες δανειολήπτες, που από την μια στιγμή στην άλλη βιώνουν περίεργες για τα χθεσινά δεδομένα, οικονομικές, κοινωνικές καταστάσεις, στέκεται με τις δομές της δίπλα τους, έτοιμη να παρέμβει, προκειμένου να τους στηρίξει σε όλα τα επίπεδα. Το θέμα είναι ότι στις εταιρείες σύστασης ειδικού σκοπού οι οφειλέτες μπαίνουν σε απρόσωπη και ψυχοφθόρα διαδικασία. Ο δανειολήπτης δεν έχει να κάνει με τον υπάλληλο ή το διευθυντή κάποιου τραπεζικού υποκαταστήματος που αντιμετωπίζει το δανειολήπτη με πιο ανθρώπινα και κοινωνικά κριτήρια, αλλά με έναν απρόσωπο μηχανισμό οχυρωμένο πίσω από τυπικές κανονιστικές διατάξεις. Και, δυστυχώς, οι συνέπειες στον κοινωνικό ιστό είναι δραματικές.
Οι εταιρείες ειδικού σκοπού βλέπουν το δάνειο λήπτη όχι ως άνθρωπο, ως οντότητα που έχει ανάγκες, αλλά σαν λογιστική μονάδα, την οποία και πρέπει να αφαιμάξουν, με βάση τα ποσοστά κέρδους που έχουν υπολογίσει και προσπαθούν άμεσα να κάνουν είσπραξη των χρεών, επιστρατεύοντας όλες τις μεθόδους που διαθέτουν.
Η Ε.Π.Κ.ΧΑΝ, τέλος βάσει των παραπάνω αναφερομένων, θα ενημερώσει άμεσα τον Συνήγορο του Καταναλωτή και θα καταγγέλλει τις Τράπεζες για την μετακίνηση των προσωπικών στοιχείων των δανειοληπτών, από τις Τράπεζες σε ιδιώτες, αλλά και θα ζητήσει να ελεγχθεί εάν οι Τράπεζες χρησιμοποίησαν καταχρηστικές πρακτικές μη ενημέρωσης των δανειοληπτών (ψιλά γράμματα), κατά την υπογραφή των δανειακών συμβάσεων.
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Ν.Χανίων
Ιωάννα Μελάκη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ Ν. ΧΑΝΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ 35
Ταχ. Δ/νση : Πλ.1866 Αρ.2
e-mail : epkxan@gmail.com
Τηλ.-Fax : 2821092666-2821092306
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου