Παρασκευή 15 Μαΐου 2020

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Καταστρατηγούνται οι κανόνες της ΕΕ ως προς το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων στους επιβάτες για τις ακυρωθείσες πτήσεις λόγω Covid-19;"


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ  15-5-2020



Με αφορμή την αγωνία και τις καταγγελίες, που έχουμε δεχτεί ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, από καταναλωτές, σχετικά με την ακύρωση των πτήσεων, λόγω της πανδημίας του COVID-19, και τι μέλλει γενέσθαι επί του προκύψαντος θέματος, δηλώνοντας την δυσαρέσκεια τους, ως προς την παροχή των κουπονιών, την οικονομική τους ανέχεια, λόγω "κορονωϊού", ενημερώνουμε:

Σύμφωνα με  διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα 25/2 έως και τις 30/9/2020, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

1- Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ (18) μήνες από την έκδοσή του.

Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος, μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού, σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους  ,σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία  ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Επιπλέον, αποδεχόμαστε και συνομολογούμε με το περιεχόμενο της επιστολής  της Ομοσπονδίας Ενώσεων Καταναλωτών "η Παρέμβαση" προς τα αρμόδια Υπουργεία  και τα όσα αναφέρονται σαυτή, όπως "τίθενται σε κίνδυνο τα δικαιώματα των καταναλωτών με την υιοθέτηση κανόνων αντιθέτων της κοινοτικής και εθνικής νομοθεσίας ,με την αναβολή ή αντικατάσταση του δικαιώματος  αποζημίωσης με κουπόνια και ως εκ τούτου καταστρατηγούνται οι κανόνες της ΕΕ ως προς το δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων στους καταναλωτές, κ.α) και καλούμε την Κυβέρνηση, να περιφρουρήσει τα δικαιώματα των καταναλωτών, με υπευθυνότητα και όχι  καταστρατηγώντας αυτά ,με  έωλες πράξεις  Ν.Π .



Για οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίζετε κατά τις συναλλαγές σας μπορείτε να επικοινωνείτε με την Ένωση Προστασίας  Καταναλωτών Κρήτης , υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες, στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας: τηλ.2821092306, 282109266 email : epkxan@gmail.com

Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη


ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ 35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866  Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com                                                         
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Δεν υπάρχουν σχόλια: