Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Ε.Π.Κ.Κρήτης: "Τέλος στην πίεση των δανειοληπτών από τις Τράπεζες και τις Εισπρακτικές"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 29-04-2015

Οι δανειολήπτες πλέον, δεν απαντούν στα τηλέφωνα, απαντά ο τηλεφωνητής....  Επιτέλους οι δανειολήπτες απαλάχτηκαν από την ψυχολογικη πίεση  των εισπρακτικών εταιρειών, βρήκαν την ησυχία τους,βρήκαν το "έξυπνο εργαλείο" άμυνας έναντι των καταχρηστικών οχλήσεων των Τραπεζών, σύμφωνα με έρευνα της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, όπου έξι στους δέκα δανειολήπτες, έχουν εγκαταστήσει σήμερα  στα σπίτια τους ,συσκευή τηλεφωνητή.
Πλήθος είναι, οι καταγγελίες που φτάνουν σε καθημερινή βάση,στα γραφεία της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, όπου οι καταναλωτές εκφράζουν τα παράπονα τους και καταγγέλλουν πρακτικές, "που ξεφεύγουν " από την ενημέρωση που νομιμοποιούνται να πράξουν τόσο οι υπάλληλοι των Τραπεζών, μα προ πάντων των συνεργαζόμενων με τις Τράπεζες εισπρακτικών εταιρειών.
Βασικά στις τηλεφωνικές κλήσεις, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οι εισπρακτικές εταιρείες, χρησιμοποιούν μη επιτρεπτές μεθόδους, ασκώντας έντονη ψυχολογική πίεση  στους δανειολήπτες,επιστρατεύοντας διάφορες απειλές, στην προσπάθεια να πείσουν τον δανειολήπτη να καταβάλει χρήματα.Απευθυνόμενη η ΄Ενωση, στους καταναλωτές που έχουν δάνεια σε καθυστέρηση τους επισημαίνει:

"Δανειολήπτες μα δάνεια σε καθυστέρηση , για να αποφύγετε κάθε μορφής επικοινωνία, με τους δανειστές σας, επικοινωνία που σας προκαλεί εκνευρισμό και διαταράσσει την ατομική ψυχική , αλλά και πολλές φορές και την οικογενειακή σας ισορροπία, ένα είναι το εργαλείο που πρέπει να έχετε στο σπίτι σας "Τηλεφωνητή"
Είναι το εργαλείο, "Σωτήρας" που καταγράφει όλες σας τις εισερχόμενες κλήσεις ,είναι ο υποδοχέας των έμμονων τηλεφωνικών
¨οχλήσεων, των Τραπεζικών ή εισπρακτικών εταιρειών .
Στην περίπτωση που δέχεστε τέτοιες κλήσεις ,θα πρέπει να γνωρίζετε ότι έχετε δικαιώματα!!! και πέρα της εγκατάστασης τηλεφωνητή.
1)Απαγορεύεται να σας καλεί εισπρακτική εταιρεία, χωρίς τη δική σας εξουσιοδότηση. Δηλαδή η τράπεζα στην οποία έχετε το δάνειο ή την πιστωτική κάρτα θα πρέπει να σας  έχει ενημερώσει για την εταιρεία με την θα οποία συνεργάζεται και η οποία θα σας καλεί να σας ενημερώνει ,για την οφειλή σας.
2)Θα πρέπει να δώσετε την έγγραφη συγκατάθεση σας, δηλαδή ότι συναινεί τε να ενημερώνεστε από την εισπρακτική εταιρεία.
3)Απαγορεύεται, να σας καλούν ,σε καθημερινή βάση, για την ίδια οφειλή.Η ενημέρωση θα πρέπει να γίνεται μέρα παρά μέρα. και όχι από διαφορετικές εταιρείες.
4)Απαγορεύεται ,να σας καλούν στο χώρο εργασίας, παρά μόνο εάν έχετε δώσει εσείς το τηλέφωνο ή να ενημερώνουν τρίτους, για το είδος της οφειλής σας.
Η εισπρακτική εταιρεία ,μπορεί να σας καλεί κάθε δεύτερη μέρα (μόνο τις εργάσιμες) ημέρες και στις ώρες από 9 το πρωί μέχρι τις 8 το βράδυ.
5)Απαγορεύεται η άσκηση ψυχολογικής βίας, η προσβλητική συμπεριφορά και χρήση προσβλητικών εκφράσεων.

6)Απαγορεύεται οι υπάλληλοι να εμφανίζονται ως εργαζόμενοι στις τράπεζες, ή ως δικηγόροι, απαγορεύεται να εκφοβίζουν τους δανειολήπτες με απειλές για δήθεν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.
Επίσης ,θα πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε ακόμα ότι:
Οι εισπρακτικές εταιρείες, είναι υποχρεωμένες να καταγράφουν και να τηρούν για 1 χρόνο το περιεχόμενο της επικοινωνίας προκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου, σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και το σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.
Οι εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, μετά από καταγγελία του οφειλέτη, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Να θυμάστε ότι σύμφωνα με το νόμο 3758/2009 που διέπει τη λειτουργία τους, ο σκοπός τους είναι η εξώδικη ενημέρωση του δανειολήπτη.
Πάντα, όταν δέχεστε τηλεφώνημα από τέτοια εταιρεία να γράφετε την ώρα κλήσης, το όνομα της εταιρείας και του υπαλλήλου που σας κάλεσε.
Μπορείτε να αρνηθείτε να απαντήσετε, αν δεν έχετε ενημερωθεί επίσημα (εγγράφως από την τράπεζα με την οποία συνεργάζεστε) για την εισπρακτική εταιρεία.

Τέλος μπορείτε να υποβάλετε καταγγελίες και παράπονα για παραβατική συμπεριφορά εκ μέρους της μη σωστής επικοινωνίας Τράπεζας ή εισπρακτικής εταιρείας, στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η στην ΄Ενωση Καταναλωτών της οποίας είστε μέλος.
 
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης

Ιωάννα Μελάκη

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ 35
Ταχ.Δ/νση:Πλ.1866  Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com                                                         
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306

Δεν υπάρχουν σχόλια: