Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025

Ε.Π.Κ. Κρήτης: "Απαλλαγή καταναλώτριας από τη διεκδίκηση χρηματικού ποσού από Εταιρεία Ηλεκτρικής Ενέργειας, με την παρέμβαση της Ένωσης"

Δελτίο Τύπου 18-12-2025

Με αφορμή καταγγελία από Χανιώτισσα καταναλώτρια για πιεστική επικοινωνία από δικηγορική Εταιρεία των Αθηνών διεκδικώντας το ποσό των 240 ευρώ για λογαριασμό Εταιρείας παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας και τη νικηφόρα παρέμβαση της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, η Ένωση για την Προστασία των καταναλωτών, ενημερώνει τόσο επί του περιεχομένου της καταγγελίας όσο και για τα δικαιώματα των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα: Χανιώτισσα καταναλώτρια δέχτηκε την ίδια μέρα τηλεφωνική επικοινωνία από δύο διαφορετικές εταιρείες παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Σε κάθε τηλεφωνική επικοινωνία η καταναλώτρια δέχτηκε την εκάστη πρόταση. Παρά ταύτα, η μία εξ αυτών συνέταξε άμεσα σύμβαση, την έστειλε στην καταναλώτρια και έκανε και τα βήματα της ένταξης.

Η άλλη ενεργειακή εταιρεία, έπειτα από την πρώτη τηλεφωνική επικοινωνία, καμία άλλη ενέργεια δεν έπραξε. Η καταναλώτρια, αφού έλαβε από τη μια Εταιρεία σύμβαση, νόμιζε ότι η άλλη δεν υπήρχε γι’ αυτήν μέχρι τη στιγμή που έλαβε μια τηλεφωνική κλήση από δικηγορική εταιρεία των Αθηνών, η οποία τής απαιτούσε το ποσό των 240 ευρώ κατ’ εντολή της ενεργειακής εταιρείας (ρεύματος).

Αυτή η επικοινωνία, από τη δικηγορική εταιρεία δημιούργησε φόβο, τρόμο και άγχος στην καταναλώτρια, με αποτέλεσμα να καταγγείλει το συμβάν στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης.

Η Ένωση, αφού παρέλαβε την καταγγελία, είδε ότι ήταν παράνομη και άδικη η απαίτηση από τη δικηγορική εταιρεία και επικοινωνώντας τηλεφωνικά με την δικηγορική εταιρεία, ζήτησε με αυστηρό τόνο τη διαγραφή της απαίτησης, της εντολοδόχου εταιρείας, πράγμα που έγινε δεκτό, χαρίζοντας το χαμόγελο και την αισιοδοξία στην καταναλώτρια.

Επειδή ζούμε σε περίεργες εποχές και κάποιοι θα θελήσουν παράνομα και ετσιθελικά, επικαλούμενοι δικηγορικές εταιρείες, να διεκδικήσουν χρήματα, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, οφείλει να μας ενημερώνει και να προστατεύει τα δικαιώματά μας.

Ποια είναι τα δικαιώματά μας;

  • Να συμμετέχουμε πλήρως στην ενεργειακή μετάβαση.
  • Να επωφελούμαστε από τις νέες τεχνολογίες για να μειώσουμε τους λογαριασμούς μας.
  • Να διαχειριζόμαστε την κατανάλωσή μας για την επίτευξη ενεργειακών αποδοτικών λύσεων που εξοικονομούν χρήματα.
  • Να συμμετέχουμε ενεργά στην αγορά.
  • Να συμβάλλουμε στη συνολική μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
  • Να αναζητούμε την καλύτερη προσφορά ενέργειας.
  • Να απαιτούμε ευανάγνωστους, σαφείς και κατανοητούς λογαριασμούς.
  • Η σύμβαση προμήθειας να είναι σύντομη, σύννομη και κατανοητή.
  • Να ζητάμε την υιοθέτηση διαθέσιμων προηγμένων τεχνολογιών και πρακτικών, π.χ. έξυπνων μετρητών, έξυπνων συσκευών, κατανεμημένων πηγών ενέργειας και βελτιώσεων της ενεργειακής απόδοσης.
  • Να έχουμε ευκολότερη και συχνότερη πρόσβαση στα δεδομένα κατανάλωσής μας.
  • Η αλλαγή προμηθευτή να βασίζεται σε εύκολα προσβάσιμες, διαφανείς και αξιόπιστες συγκρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τις τιμές και την ποιότητα των συμβατικών παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Συμπερασματικά: Ο Έλληνας πολίτης, ως καταναλωτής ηλεκτρικής ενέργειας, έχει το δικαίωμα στην ενημέρωση, στην επιλογή προμηθευτή, την προστασία του από αθέμιτες πρακτικές (όπως η διακοπή παροχής ρεύματος στους ευάλωτους).
  • Τέλος,
  • Για ενημέρωση, συμβουλευτική, υποστήριξη, σε οποιοδήποτε θέμα της αγοράς, είτε τραπεζών, δάνεια, παραπλανητική διαφήμιση, αισχροκέρδεια κ.λπ., μπορείτε να καλέσετε στο τηλέφωνο 2821092306.
  • Ώρες 9 π.μ. έως 12 μ.

Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 

Ιωάννα Μελάκη

ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ 35
Ταχ. Δ/νση: Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ: 2821092666 - 2821092306


Δεν υπάρχουν σχόλια: