Δευτέρα 31 Ιανουαρίου 2022

Η εφαρμογή WhatsAPP και οι διευκρινίσεις που καλείται να δώσει για τις πρακτικές της μετά από καταγγελίες Ευρωπαϊκών Ενώσεων Καταναλωτών


Η WhatsApp καλείται να διευκρινίσει τις πρακτικές της μετά από καταγγελίες Ευρωπαϊκών Ενώσεων Καταναλωτών

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο για τη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ε.Ε. στον τομέα της προστασίας καταναλωτών (Consumer Protection Cooperation Network-CPC Network), ανακοίνωσαν πρόσφατα την έναρξη διαλόγου με την WhatsApp (της δημοφιλούς εφαρμογής ανταλλαγής μηνυμάτων), κατόπιν σχετικής καταγγελίας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC) και οκτώ (8) Ευρωπαϊκών Οργανώσεων Καταναλωτών1, μεταξύ των οποίων και της Ε.Κ.ΠΟΙ.Ζ.Ω, τον Ιούλιο του 2021, όπως κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω του Δικτύου CPC.

Συγκεκριμένα καλούν την εταιρεία να διευκρινίσει τους τρόπους με τους οποίους:

-          Διασφαλίζει ότι, οι καταναλωτές έχουν ενημερωθεί εγκαίρως και προσηκόντως για τις συνέπειες της αποδοχής των νέων όρων παροχής υπηρεσιών.

 

-          Κάνει χρήση των προσωπικών δεδομένων των καταναλωτών για εμπορικούς σκοπούς και εάν οι καταναλωτές γνωρίζουν ότι, η WhatsApp μοιράζεται τα δεδομένα τους με άλλες εταιρείες της Facebook/Meta ή τρίτα μέρη.

 

-          Επιβεβαιώνει ότι, οι καταναλωτές μπορούν να μην αποδεχτούν τους νέους όρους παροχής υπηρεσιών, καθώς συνεχείς ειδοποιήσεις εντός της εφαρμογής προτρέπουν τους καταναλωτές να αποδεχτούν τις εν λόγω αλλαγές.

 

-          Τα μέτρα που σκοπεύει να λάβει όσον αφορά τους καταναλωτές που έχουν ήδη αποδεχτεί τους νέους όρους παροχής υπηρεσιών, μέσω δημιουργίας ψευδούς εντύπωσης ότι, αυτό απαιτούνταν προκειμένου να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την εφαρμογή.

 

Η  WhatsApp έχει προθεσμία έως τον Μάρτιο του 2022 για να απαντήσει στο αίτημα του Δικτύου CPC. Με βάση την απάντηση της εταιρείας, το Δίκτυο CPC, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα αξιολογήσει εάν η WhatsApp έχει λάβει τα κατάλληλα μέτρα συμμόρφωσης με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών, στα πλαίσια και της έρευνας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Καταναλωτών (BEUC) με τον τίτλο “Τι συμβαίνει με το WhatsΑpp;” (What’s up with WhatsApp?).

 

Η  Ε.Κ.ΠΟΙ.ΖΩ. και οι Ε.Κ. μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η Παρέμβαση” χαιρετίζουν την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Δικτύου CPC να διερευνήσουν τις πρακτικές του WhatsApp. Προσδοκούν δε ότι, η WhatsApp θα δώσει τις απαραίτητες διευκρινίσεις και θα προβεί σε οποιεσδήποτε αλλαγές της πολιτικής της με γνώμονα πάντα τον πλήρη σεβασμό των δικαιωμάτων των καταναλωτών, συμπεριλαμβανομένων και των χιλιάδων χρηστών της σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι βρέθηκαν υπό τη συνεχή και αδικαιολόγητη πίεση να αποδεχτούν τους νέους όρους και την πολιτική απορρήτου της, δημιουργώντας πρόσφορο έδαφος για ευρεία επεξεργασία δεδομένων χωρίς τη σύννομη και έγκυρη συναίνεσή τους.

 

ΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

 

ΕΚΠΟΙΖΩ

 

Ιστοσελίδα: www.ekpizo.gr

Τ: 210 330 4444, E-mail: info@ekpizo.gr

 

1 APC (Romania), Consumentenbond (Netherlands), dTest (Czech Republic), Forbrukerrådet (Norway),

 

KEPKA (Greece), EKPIZO (Greece), SOS Poprad (Slovakia) and UFC-Que Choisir (France).

 

ΑΘΗΝΑ

 

Στουρνάρη 17, Τ.Κ. 10683

 

Τ: 210 330 4444, F: 2103300591

info@ekpizo.gr

 

www.ekpizo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: