Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ - Απολογισμός Δράσης για τη Διετία 2014-2015

Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας είναι ανεξάρτητη εθελοντική οργάνωση και τα έσοδα της προέρχονται αποκλειστικά από τις συνδρομές των μελών της.
Στόχος της είναι να συμβάλει:
- στη προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών,
- σε μια νέα καταναλωτική συνείδηση και συμπεριφορά (πράσινη κατανάλωση),
- στη βελτίωση της ποιότητα ζωής και στη προστασία του περιβάλλοντος.
Τη διετία έγιναν 352 νέες εγγραφές μελών. Ο συνολικός αριθμός των μελών της Ένωσης είναι 1.872 μέλη.

1. Δημιουργία θεματικών εθελοντικών ομάδων:
Για να έχει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο έργο της και  για να συμμετέχουν ενεργά οι πολίτες σε διάφορες δραστηριότητες και εκδηλώσεις δημιουργήθηκαν θεματικές εθελοντικές ομάδες ως εξής:  Νομική υποστήριξη, Περιβάλλον, Βιώσιμη πόλη, Διατροφή, Υγεία, Εκπαίδευση - πολιτισμός,  Αγορά - ακρίβεια.
2. Ενημέρωση
Για την ενημέρωση των καταναλωτών έγινε επεξεργασία και προβολή θεμάτων όπως: «40 τρόποι ηλεκτρονικής εξαπάτησης», «Η αλήθεια για το ψωμί», «Ελληνική παραδοσιακή (μεσογειακή) διατροφή. Διαιτολόγιο»,  «Τζάκια. Ξυλόσομπες. Επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία», «Οδηγίες για την αγορά καυσόξυλων», «Συγκριτικό τεστ συστημάτων θέρμανσης», «Προσοχή σε επιτήδειους που υπόσχονται διαγραφές χρεών και αποζημιώσεις», «Αντιδρούμε στο φαύλο κύκλο της ύφεσης και της ανεργίας, αγοράζοντας Ελληνικά προϊόντα», «Κρέατα. Πόσο ασφαλή είναι;» κ.α.
Τα θέματα δημοσιοποιήθηκαν μέσα από τα ΜΜΕ, με e mail, με το διαδίκτυο στη σελίδα http://www.enkavolou.gr, το facebook, ραδιοφωνικές εκπομπές κ.ά.
Δημιουργήθηκαν και νέα θέματα σε μορφή
VIDEOPOWER POINT όπως «Το φαρμακείο της φύσης. Μέλι», «Η αλήθεια για το αλάτι» κ.α. που κοινοποιήθηκαν με e mail σε μεγάλη λίστα αποδεκτών σε όλη την Ελλάδα, και αναρτήθηκαν στο You tube.

3. Ανοικτές εκδηλώσεις.
Δημιουργήθηκε και προβλήθηκε σε ανοικτές εκδηλώσεις η ταινία μικρού μήκους της Ένωσης Καταναλωτών Βόλου με τίτλο «πράσινη - αειφόρος κατανάλωση»  
Έγιναν ενημερωτικές εκδηλώσεις με θέμα «Νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά».
4. Καταναλωτική αγωγή.
Έγιναν εκδηλώσεις σε Δημοτικά σχολεία και Γυμνάσια της περιοχής με θέμα «καταναλωτική αγωγή»
5. Προτάσεις – μελέτες.  Με αφορμή τις Δημοτικές και περιφερειακές εκλογές το 2014 κοινοποιήθηκαν οι παρακάτω προτάσεις - μελέτες - έρευνες προς τους υποψηφίους:
- Πρόταση με τίτλο "Η πόλη που θέλουμε"
- Έρευνα για τη "Βιώσιμη μετακίνηση στη πόλη"
- Μελέτη για πιλοτική παρέμβαση στο κέντρο της πόλης

Θέσεις και προτάσεις για διάφορα θέματα κοινοποιήθηκαν σε τοπικούς και πανελλαδικούς φορείς
 
6. Συνεργασίες.    
- Συμμετοχή στη Συντονιστική Επιτροπή φορέων της Μαγνησίας του κινήματος «Καταναλώνουμε ότι παράγουμε, που οργανώνει δράσεις για την προώθηση των Ελληνικών και τοπικών προϊόντων
- Συμμετοχή σε εκδήλωση εθελοντικών οργανώσεων στη παραλία του Βόλου

7. Αναφορές.   
Η αναφορά της Ένωσης με τίτλο «Διόδια: 21 αναπάντητα ερωτήματα» κατατέθηκε στη Βουλή από 2 βουλευτές και δόθηκε αναλυτική αλλά μη ικανοποιητική απάντηση από τον αρμόδιο υπουργό.
Έγινε αναφορά στο Υπουργείο Οικονομίας και στους βουλευτές με θέμα: «Να μειωθεί τώρα ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης»
Έγιναν αναφορές στη Γ. Γραμματεία Καταναλωτή και σε άλλους αρμόδιες αρχές για παραπλανητικές διαφημίσεις, για αθέμιτες εμπορικές πρακτικές και για παράνομες και καταχρηστικές ενέργειες τραπεζών και άλλων επιχειρήσεων.
8. Προστασία καταναλωτών
Το Γραφείο καταγγελιών – Νομικής υποστήριξης,  ξεκίνησε τη λειτουργία του
πριν επτά χρόνια. Από τότε χειρίστηκε με επιτυχία πάνω από 17.000 αναφορές –
καταγγελίες – ερωτήματα καταναλωτών και συνέβαλε στην σωστή λειτουργία της αγοράς 
Η λειτουργία  του Γραφείου βασίζεται αποκλειστικά στην εθελοντική προσφορά  των μελών της  Ένωσης Καταναλωτών Βόλου και των Νομικών της Συμβούλων.
                                                                           
ΑΝΑΦΟΡΕΣ – ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ - ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
ΑΡΙΘΜΟΣ

2014 - 15
2009-15
Τραπεζικές υπηρεσίες                                     
4.832
10.174
Εισπρακτικές εταιρείες                                              
159
671
Κινητή, σταθερή τηλεφωνία και Internet                  
152
625
ΔΕΗ – Λοιποί πάροχοι                                                                      
87
525
Τρόφιμα, σούπερ μάρκετ                                             
75
470
Τουριστικές υπηρεσίες – εστίαση   
58
431
Ελαττωματικά προϊόντα                                                                                                                            
51
346
Κακή παροχή υπηρεσιών                                             
38
227
Φυσικό αέριο                                                                   
24
2.054
ΔΕΥΑΜΒ
25
665
Ασφαλιστικές υπηρεσίες                                                                  
18
184
Παραπλανητική διαφήμιση                                                                           
16
99
Διάφορα 
179
807
ΣΥΝΟΛΟ
5.714
17.251

9. Νομική υποστήριξη.  
9α. Νομική τεκμηρίωση καταγγελιών – αναφορών των καταναλωτών
9β. Νομική υποστήριξη για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
 Η Ένωση Καταναλωτών Βόλου:
- έχει ενημερώσει πάνω από 10.000 υπερχρεωμένους πολίτες για τη δυνατότητα τους να ενταχθούν στο νόμο
 - έχει συνδράμει δωρεάν στη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού σε περισσότερες από 1500 υποθέσεις
- έχει συμβάλλει με τους νομικούς της συμβούλους στο να διαγραφούν οριστικά, πάνω από 7.000.000 ευρώ οφειλές στις τράπεζες

Το τελευταίο διάστημα οι δανειολήπτες είναι αντιμέτωποι:
- με την λήξη της προστασίας της 1ης κατοικίας από πλειστηριασμούς
- με την πώληση των δανείων και των περιουσιών τους στα
Distress Funds
- με την τροποποίηση του Ν.3869/2010 για τους υπερχρεωμένους
- με την ενεργοποίηση του «κώδικα δεοντολογίας» των τραπεζών
Η προστασία της 1ης κατοικίας  είναι πλέον προσωρινή και περιορισμένη. Αφορά μόνο όσους ενταχθούν στο Ν.3869/2010 που γίνεται ασφυκτικά αυστηρότερος για τον οφειλέτη καθώς και όσους κάνουν ρύθμιση με βάση το Κώδικα Δεοντολογίας
Προσοχή. Αν κάποιος δανειολήπτης δεν ανταποκριθεί στις επιστολές των τραπεζών μπορεί να χαρακτηριστεί «μη συνεργάσιμος» και να πλειστηριαστεί ή να πωληθεί στα
Distress Funds ακόμη και η 1η κατοικία του μετά την 15-2-16.
Ο νόμος 3869/10 για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, παρότι έχουν θεσπιστεί αυστηρότερα κριτήρια, μπορεί να δώσει διέξοδο σε οικογένειες που οδηγούνται στον αποκλεισμό και στην περιθωριοποίηση.
Όλοι όσοι έχουν προσφύγει στο Ν.3869/10 και εκκρεμεί η υπόθεση τους, πρέπει να προσκομίσουν μια σειρά νέων δικαιολογητικών στους νομικούς συμβούλους, ώστε να κατατεθούν στο Ειρηνοδικείο μέχρι 18-2-2016, διαφορετικά απορρίπτεται η αίτηση τους.
Κώδικας δεοντολογίας
Η ενεργοποίηση του αναθεωρημένου «κώδικα δεοντολογίας» μπορεί να οδηγήσει σε ρυθμίσεις δανείων, αλλά μπορεί να οδηγήσει και σε πλειστηριασμούς ανάλογα με τον τρόπο εφαρμογής του από τις τράπεζες και τις δυνατότητες του δανειολήπτη.
Πριν την ένταξη στο Νόμο 3869/2010 πρέπει πλέον να έχει προηγηθεί η προσπάθεια ρύθμισης με βάση τις «εύλογες δαπάνες διαβίωσης»
Η ΕΝ. ΚΑ. ΒΟΛΟΥ υποστηρίζει νομικά τη διαδικασία δωρεάν για τα μέλη της.

Δωρεάν συμβουλευτική ενημέρωση και καθοδήγηση

Οι δανειολήπτες που δυσκολεύονται ή αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς τις Τράπεζες μπορούν να επισκέπτονται  τα γραφεία μας Δημ. Γεωργιάδου 177α κάθε Δευτέρα και Πέμπτη 8.30 – 12.30 τηλ. 2421045615, προκειμένου να λάβουν δωρεάν συμβουλευτική ενημέρωση και καθοδήγηση ανάλογα με την περίπτωση, για τις αλλαγές στο νομικό πλαίσιο και τις διεξόδους που έχουν ανάλογα με τις οφειλές, τα εισοδήματα και την ακίνητη περιουσία τους.   


Όλα τα θέματα υπάρχουν στη σελίδα: http://www.enkavolou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: