ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΝΩΣΕΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
«Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ»
Αθήνα, 6 Μαΐου 2014
Προς κ.
Μαρία Γιαννακάκη
Υποψήφια
Περιφερειάρχη Αττικής
Αγαπητή κ.
Γιαννακάκη,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών
(Π.ΟΜ.Ε.Κ.) «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ», εν όψει
των επικείμενων εκλογών της 18ης
Μαΐου 2014, σας απευθύνεται με στόχο να σας ενημερώσει για τα βασικότερα
προβλήματα του Έλληνα καταναλωτή, όπως αυτά καταγράφονται από την καθημερινή
μας επαφή μαζί του, αλλά και θα επιθυμούσε την προεκλογική σας δέσμευση για την
επίλυσή τους, σε περίπτωση που, όπως σας ευχόμαστε, εκλεγείτε.
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο
Έλληνας καταναλωτής εν μέσω της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης, είναι πολλά,
διαχρονικά, σε πολλούς τομείς, και απορρέουν κυρίως από τις δομικές παθογένειες
της χώρας μας, τα οποία σήμερα, έχουν αποκτήσει απειλητική οξύτητα, λόγω της
βαθιάς ύφεσης που βιώνει η χώρα μας.
Απόρροια
αυτής της κατάστασης είναι η ραγδαία αύξηση της ανεργίας, η μείωση των
εισοδημάτων, η ακρίβεια, η αδιαφάνεια στις τιμολογήσεις προϊόντων και υπηρεσιών
αλλά και ο επικίνδυνα αυξανόμενος αριθμός υπερχρεωμένων νοικοκυριών που όχι
μόνο αδυνατούν να εξυπηρετήσουν τον δανεισμό τους αλλά και να επιβιώσουν
αξιοπρεπώς.
Από την
μακροχρόνια ενασχόληση μας με τα προβλήματα των Ελλήνων καταναλωτών διαπιστώνουμε ότι υπάρχει:
Ø
απουσία εθνικής πολιτικής για την προστασία του
καταναλωτή
Ø
σοβαρότατο έλλειμμα εφαρμογής της νομοθεσίας,
θεσμών και νομολογίας
Ø
ανεπαρκής λειτουργία των ανεξάρτητων αρχών
Ø
στρεβλώσεις στην
λειτουργία του ανταγωνισμού με αποτέλεσμα οι τιμές των προϊόντων και
υπηρεσιών να αυξάνονται αντί να μειώνονται εν μέσω κρίσης
Ø
παντελής απουσία ελέγχων και επιβολής κυρώσεων από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς της
πολιτείας στις επιχειρήσεις που παραβιάζουν τα δικαιώματα των καταναλωτών και
καταστρατηγούν τα οικονομικά τους συμφέροντα
Ø
σοβαρότατο έλλειμμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης των
καταναλωτών για τα δικαιώματά τους και τους τρόπους προάσπισής τους
Ø
έλλειψη κουλτούρας
διαλόγου από την πολιτεία με τις ενώσεις καταναλωτών για την ουσιαστική
και αποτελεσματική αντιμετώπιση των
προβλημάτων των καταναλωτών
Ø
έλλειψη μέριμνας για την στήριξη του κινήματος
των καταναλωτών
Η Ομοσπονδία μας με παρέμβαση στην Ένωση Περιφερειών
Ελλάδας ζήτησε την από κοινού αντιμετώπιση του προβλήματος των υπερχρεωμένων
νοικοκυριών, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες της Ευρώπης και σε γενικές
γραμμές προβλέπεται και από την
ελληνική νομοθεσία. Δυστυχώς, παρά την έγκριση από το συνέδριο της ΕΝΠΕ, η
διοίκησή της δεν προχώρησε την συνεργασία αυτή στην εφαρμογή της. Συνεπώς,
περισσότερο από κάθε άλλη φορά, σήμερα απαιτούνται συνεργασίες και συνέργειες με όλους τους
κοινωνικών εταίρους, ώστε να ληφθούν άμεσα μέτρα σε όλο το φάσμα της προστασίας του
καταναλωτή.
Ακολουθούν οι προτάσεις της ΠΟΜΕΚ «Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ» για την άμεση
αντιμετώπιση των προβλημάτων των
καταναλωτών:
1. Πρόληψη-αντιμετώπιση της υπερχρέωσης
με συνέργειες της Περιφέρειας, των Δήμων και των Ενώσεων Καταναλωτών με την
·
δημιουργία
δικτύου υποστήριξης υπερχρεωμένων νοικοκυριών με κατάλληλες συμβουλευτικές
δομές, δωρεών, για την πρόληψη και αντιμετώπιση της υπερχρέωσης
· θεσμοθέτηση και δημιουργία μόνιμων
υποδομών για την δωρεάν παροχή ψυχολογικής υποστήριξης
2.
Ανάπτυξη
έμπρακτης συνεργασίας και ενίσχυσης του Κινήματος των Καταναλωτών μέσω κοινών δράσεων ένταξης και εκπόνησης
προγραμμάτων που θα αποβούν επ’ ωφελεία των καταναλωτών και ειδικότερα:
Ø
Δράσεις
από κοινού για την ενημέρωση και δια βίου εκπαίδευση των καταναλωτών για τα
δικαιώματά τους και τους τρόπους
αντιμετώπισης με στόχο την ανάπτυξη καταναλωτικής συνείδησης
Ø
Δράσεις
για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και
την πάταξη παράνομων, αθέμιτων και καταχρηστικών πρακτικών από τις επιχειρήσεις
που πλήττουν τα δικαιώματα και οικονομικά συμφέροντα των καταναλωτών
Ø
Δράσεις
για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες (ΑμεΑ, υπερήλικες, παιδιά κτλ)
Με την βεβαιότητα της ανταπόκρισής σας.
Για το Δ.Σ. της Π.ΟΜ.Ε.Κ. “Η Παρέμβαση”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου