ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - Βρυξέλλες, 23 Ιουνίου 2011
Νέα νομοθεσία για τα δικαιώματα των καταναλωτών: Υψηλό επίπεδο προστασίας με πλεονεκτήματα για καταναλωτές και εμπόρους
Ύστερα από την επίτευξη συμφωνίας μεταξύ των θεσμικών οργάνων της ΕΕ και σκληρών διαπραγματεύσεων που διήρκησαν περίπου τρία χρόνια, ψηφίστηκε σήμερα με μεγάλη πλειοψηφία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, η νέα Οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών. Με τη νέα νομοθεσία εναρμονίζεται το νομικό πλαίσιο που ισχύει κυρίως στις εξ’ αποστάσεως αγορές και αποσαφηνίζονται οι κανόνες περί προστασίας των καταναλωτών σε ολόκληρη την Ευρώπη.
«Οι νέοι κανόνες, που επικαιροποιούν την υφιστάμενη νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, αποτελούν σημαντικό παράγοντα για την ανάπτυξη και την ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς δίνοντας νέα ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διασυνοριακές αγορές, καθώς θα ισχύουν εναρμονισμένοι κανόνες για την προστασία των καταναλωτών στην Ένωση» δήλωσε ο ευρωβουλευτής Κώστας Πουπάκης.
Επιπλέον, υπογράμμισε ότι «η νέα νομοθεσία μπορεί να φέρει πολύ θετικά αποτελέσματα τόσο στους Έλληνες καταναλωτές, πραγματοποιώντας αγορές σε συμφέρουσες τιμές, όσο και στις ελληνικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους, ενισχύοντας την εξωστρέφειά τους. Οι Έλληνες καταναλωτές απολαμβάνοντας υψηλό επίπεδο προστασίας θα μπορούν να επωφελούνται από έναν πραγματικό ανταγωνισμό τιμών και ευκαιριών μέσα στην εσωτερική ευρωπαϊκή αγορά. Παράλληλα, οι ελληνικές επιχειρήσεις που κλυδωνίζονται από την έντονη οικονομική ύφεση θα μπορούν πλέον με ισότιμους όρους ανταγωνισμού να επεκτείνουν την διασυνοριακή τους δραστηριότητα με μεγαλύτερη ευκολία, καθώς θα είναι σε θέση να παραδίδουν το προϊόντα τους στους καταναλωτές της ΕΕ χωρίς άσκοπα νομικά εμπόδια και σε ανταγωνιστικές τιμές».
Πολλές τροπολογίες με την υπογραφή του Έλληνα ευρωβουλευτή ενσωματώθηκαν σε συμβιβαστικές προτάσεις στο κείμενο που αποτέλεσε την επίσημη θέση του Κοινοβουλίου για την έναρξη των διαπραγματεύσεων με το Συμβούλιο.
Πιο συγκεκριμένα η νέα νομοθεσία προβλέπει:
• Αυξημένες απαιτήσεις πληροφόρησης. Πριν από τη σύναψη της σύμβασης, οι online έμποροι θα πρέπει να παρέχουν στον καταναλωτή, ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα που παραγγέλθηκαν, το συνολικό τους κόστος και τα στοιχεία επικοινωνίας του εμπόρου, θέτοντας έτσι τέλος στη συχνά απογοητευτική αναζήτηση των καταναλωτών σε πολλούς δικτυακούς τόπους για έναν αριθμό επικοινωνίας.
• Απαγόρευση των κρυφών χρεώσεων. Οι καταναλωτές είναι υποχρεωμένοι να επικυρώνουν το τελικό και συνολικό ποσό της αγοράς τους, εν συνεχεία κάθε δαπάνη μετά την επικύρωση επιβαρύνει αποκλειστικά την επιχείρηση.
• Διορία 14 ημερών για υπαναχώρηση από την σύμβαση και επιστροφή των προϊόντων. Κατά τη σύναψη είτε εξ' αποστάσεως είτε εκτός εμπορικού καταστήματος σύμβασης, οι καταναλωτές σε όλη την ΕΕ επωφελούνται από ένα εναρμονισμένο δικαίωμα υπαναχώρησης 14 ημερών, αρχής γενομένης με την παράδοση των εμπορευμάτων. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει σχετική ενημέρωση από τον έμπορο, τότε η διορία επιστροφής παρατείνεται για τον καταναλωτή αυτοδικαίως στο ένα έτος.
• Παράδοση προϊόντων στον αγοραστή το πολύ εντός 30 ημερών, διαφορετικά αυτός έχει δικαίωμα να ακυρώσει τη συναλλαγή, ενώ τυχόν απώλεια ή ζημιά στο προϊόν κατά τη μεταφορά επιβαρύνει αποκλειστικά τον πωλητή.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου