ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 10-10-2016
Παρά τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες ,στις 15 Οκτωβρίου συνηθίζεται κάθε χρόνο, ο εφοδιασμός των δεξαμενών με πετρέλαιο θέρμανσης , των νοικοκυριών!!! Εμείς, όμως, ως καταναλωτές, παρά τα οικονομικά προβλήματα που βιώνουμε... από την οικονομική κρίση και ύφεση και αύξηση της τιμής του καυσίμου, θα πρέπει να εφοδιαστούμε με πετρέλαιο θέρμανσης, έστω και λιγοστά λίτρα.Ένεκα τούτου η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, για την προστασία μας από τυχόν καταδολιεύσεις και ελλιπείς παραδόσεις, μας παραθέτει τις συμβουλές της.
ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΜΑΣ
1) Έρευνα αγοράς:
Απαραιτήτως ,κάνουμε έρευνα αγοράς για την εξασφάλιση καλής τιμής. Η τιμή του πετρελαίου μπορεί να διαμορφώνεται ελεύθερα στην αγορά, αλλά υπάρχει διαφορά από πρατήριο σε πρατήριο και από εταιρεία σε εταιρεία..Απαραίτητο επίσης είναι να ελέγχουμε την τιμή της πινακίδας, πριν παραγγείλουμε. (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές των καυσίμων, σε φωτεινές πινακίδες, εμφανείς, στους καταναλωτές) Οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται για τις τιμές των καυσίμων από το Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή www.fuelprices.gr
2) Μέτρα ασφαλείας, Κατά την παραλαβή του πετρελαίου πρέπει να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων.
3) Απαραίτητη η Ογκομετριση της δεξαμενής,
Πρέπει να υπολογίσουμε την χωρητικότητα της . Ο υπολογισμός της χωρητικότητας είναι εύκολος εφόσον η δεξαμενή έχει σχήμα ορθογωνίου παραλληλεπιπέδου ,γίνεται πολλαπλασιασμός των διαστάσεων της (μήκος, πλάτος, ύψος) σε μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ο όγκος της δεξαμενής σε κυβικά μέτρα που όταν πολλαπλασιαστεί επί (Χ) 1.000 μας δίνει την χωρητικότητα της δεξαμενής σε λίτρα.
4) Καθαρισμός καυστήρα:
Πριν ανάψουμε τον καυστήρα μας, θα πρέπει να τον καθαρίσουμε και είναι αναγκαίο να πραγματοποιείται, τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, συντήρηση – ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης. Η συντήρηση αποτελεί προϋπόθεση, για λιγότερη κατανάλωση πετρελαίου και, επομένως, εξοικονόμηση χρημάτων.
5) Σωστή διαχείριση σε πολυκατοικία:
Ο Διαχειριστής της πολυκατοικίας θα πρέπει να γράψει το ύψος της δεξαμενής πριν και μετά την παράδοση του πετρελαίου, στην απόδειξη παραλαβής. Σε περίπτωση που η δαπάνη για την αγορά πετρελαίου θέρμανσης βαρύνει από κοινού πολυκατοικίες-διπλοκατοικίες κ.λ.π. και υπάρχει επαγγελματική διαχείριση, στις αποδείξεις λιανικής πώλησης οι οποίες είναι από θεωρημένα χειρόγραφα στελέχη, αναγράφεται ο Α.Φ.Μ. του προσώπου (φυσικού ή νομικού) που ασκεί την επαγγελματική διαχείριση και το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του εκπροσώπου εκ των συνιδιοκτητών ή ενοίκων του κτιρίου που έχει συν αποφασισθεί και οριστεί ως συνδιαχειριστής. Επίσης αναγράφεται, ο κωδικός ηλεκτρονικής πληρωμής του λογαριασμού ηλεκτρικού ρεύματος του κτιρίου που προμηθεύεται το πετρέλαιο θέρμανσης, η διεύθυνση, η ώρα παράδοσης, η ποσότητα, η συνολική αξία και ο αριθμός κυκλοφορίας του φορτηγού αυτοκινήτου ιδιωτικού ή δημοσίου. κ.λ.π.).
ΤΙ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΑΠΑΤΗΘΟΥΜΕ ΑΠΌ ΤΟΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗ ΜΑΣ
α) Να μην είναι Παραποιημένος ο μετρητής βυτιοφόρου: Είναι μία μορφή κλοπής του καταναλωτή κατά την παράδοση του πετρελαίου θέρμανσης. Φυσιολογικά ο μετρητής είναι κατασκευασμένος έτσι που να μετρά μόνο την ροή του πετρελαίου. Ο μεταφορέας όμως μπορεί να επέμβει στον μετρητή κατά τρόπο που να μετράει εκτός από την ροή του καυσίμου και την ταυτόχρονη ροή του αέρα ,που με κανονικές συνθήκες ο αέρας πρέπει να φεύγει από μια βαλβίδα εξαέρωση προτού φθάσει στον μετρητή. Έτσι μπορεί να παραδίδεται μαζί με το πετρέλαιο θέρμανσης και αέρας.
β) Η μάνικα του βυτιοφόρου πρέπει να είναι εντελώς άδεια, τόσο προτού όσο και μετά την παράδοση του πετρελαίου. Αν η μάνικα είναι άδεια πριν από την παράδοση και γεμάτη μετά την παράδοση ο μεταφορέας καρπούται το περιεχόμενό της που μπορεί να είναι από δεκάδες λίτρα ανάλογα με το μήκος και την διατομή της μάνικας, δηλαδή μας γίνεται κλοπή πετρελαίου ,μπροστά μας.
γ) Παράδοση με προ μέτρηση: Να είστε παρόντες στην παράδοση, εάν γίνεται να υπάρχει και δεύτερο πρόσωπο και να ελέγχονται όλες οι λεπτομέρειες της παράδοσης. Βεβαιωθείτε ότι στην προ μέτρηση, το μέτρο πρέπει να ακουμπά στον πυθμένα της δεξαμενής.
δ) Ελέγχετε ,ώστε το μέτρο να μην λυγίζει και ότι κατά την επιμέτρηση τοποθετείται κατακόρυφα μέσα στην δεξαμενή και στο ίδιο περίπου σημείο τόσο κατά την προ μέτρηση όσο και κατά την επιμέτρηση.
ε) Παραποιημένη βέργα μέτρησης: Να έχετε δική σας βέργα μέτρησης, καθώς και ένα σωστό μέτρο. Στην ανάγκη μια απλή ίσια ξύλινη ή μεταλλική βέργα και ένα μέτρο για την ογκομέτριση της δεξαμενής.
ζ) Ο καταναλωτής πρέπει να δίνει τα ίδια στοιχεία να αναγράφονται για το τιμολόγιο, με αυτά που έχει κάνει αίτηση για την επιδότησή του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να μην χάσει την επιδότηση.
η) Έχουμε δικαίωμα αμφισβήτησης, Εφόσον υπάρχει αμφισβήτηση έχουμε δικαίωμα να γράψουμε πάνω στην απόδειξη παραλαβής τις λέξεις «ΜΕ ΕΠΙΦΥΛΑΞΗ» και να ζητήσουμε την παρέμβαση της Ε.Π.Κ.Κρήτης, ή της αρμόδιας Αρχής.
Εάν παρά τα παραπάνω ,νιώσετε εμπορική πρακτική που θίγονται καταναλωτικά σας δικαιώματα, μπορείτε να το καταγγείλετε αφού επικοινωνήσετε με το γραφείο Προστασίας Καταναλωτή, της Ε.Π.Κ.Κ και στα τηλέφωνα 2821092666 και 2821092306 αλλά και ακόμα στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο 1520
Η Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη
ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΚΡΗΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ Α/Μ 35
Ταχ.Δ/νση: Πλ.1866 Αρ.2
Email: epkxan@gmail.com
Τηλ-Φαξ:2821092666-28210 92306
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου